Tạp chí

NGHIÊN CỨU MÔ HÌNH THỰC NGHIỆM GÂY SUY GIẢM KHẢ NĂNG HỌC TẬP VÀ GHI NHỚ

NGHIÊN CỨU MÔ HÌNH THỰC NGHIỆM GÂY SUY GIẢM KHẢ NĂNG HỌC TẬP VÀ GHI NHỚ

Study on the experimental models of learning and memory impairment

Two experimental models of learning and memory impairment were performed in Swiss albino male mice using the water maze method of Morris. Scopolamine hydrochloride administered intraperitoneally in doses of 1 mg/kg and 2 mg/kg significantly induced the impairment of  learning and memory. Daily oral administration of ethanol for 7 days in doses of 1,8 g/kg and 3,6 g/kg also significantly caused the impairment of  learning but not for memory. However, a  long term oral administration of ethanol for 14 - 21 - 30 days failed to exert the impairment of  learning.

Key words: Morris Water maze, scopolamine, ethanol, learning and memory impairment

(Nguồn tin: )